Πτυχιούχοι άνεργοι

85

«Δεν είμαστε ευχαριστημένοι με το επίπεδο της εκπαίδευσης που έχουμε, τα πτυχία μας δεν έχουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, η παραπαιδεία ανθεί. Δεν προτάσσεται η κοινωνική μόρφωση και η κριτική σκέψη, καταλήγουμε πτυχιούχοι άνεργοι».
Νέοι με όρεξη, με διάθεση, υπερασπίζονται με πάθος τις απόψεις τους. Μου μεταφέρουν την ανησυχία και την αγωνία τους και μου περιγράφουν το μέλλον με σκοτεινά χρώματα. Χρειάζεται μεταρρύθμιση η παιδεία; ΝΑΙ ή ΟΧΙ; Η απάντηση είναι ομόφωνη: ένα μεγάλο και δυνατό ΝΑΙ. Που δεν το λένε μόνο οι φοιτητές αλλά και τα πανεπιστήμια, οι γονείς, οι φορείς, τα κόμματα.

ΖΗΤΑΜΕ:

1. θεσμοθέτηση της διάρκειας φοίτησης για να μην υπάρχουν αιώνιοι φοιτητές.
2. Δωρεάν διάθεση περισσοτέρων του ενός συγγραμμάτων από τη βιβλιογραφία που προτείνουν τα ΑΕΙ
3. Προγράμματα σπουδών που διευκολύνουν συστηματικά την απόκτηση γνώσης.
4. Στήριξη των φοιτητών με συμβούλους σπουδών, ανταποδοτικές υποτροφίες και άτοκα εκπαιδευτικά δάνεια για να ανακουφιστεί ο οικογενειακός προϋπολογισμός.
5. Διαφάνεια και δημοσιότητα στη λειτουργία των ΑΕΙ, ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα κακοδιαχείρισης.

Οι μεταρρυθμίσεις είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη της χώρας. Κάθε αλλαγή ανησυχεί και προβληματίζει. Είναι ανάγκη να αντιληφθούμε ότι για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, να αυξηθεί το εισόδημα μας, να βελτιωθεί το σύστημα υγείας, να περιοριστεί η γραφειοκρατία, να αναβαθμιστεί η παιδεία, χρειάζονται γενναίες αλλαγές. Κάποιοι ξεβολεύονται επειδή θίγονται τα προσωπικά τους συμφέροντα. Οργανώνοντας απεργίες και προκαλώντας αντιδράσεις, θέλουν να παραπληροφορήσουν και να παρασύρουν τους φοιτητές, την κοινή γνώμη, τα ΜΜΕ, δημιουργώντας εντυπώσεις.
Αυτό αξίζουν τα παιδιά μας; Να διαχειρίζονται το μέλλον τους οι λίγοι που αρνούνται το διάλογο και επιλέγουν να φωνάζουν: «Γιατί τέθηκε βάση για την εισαγωγή στα ΤΕΙ;» αντί να ρωτούν: «Γιατί οι μαθητές δεν καταφέρνουν να προσεγγίσουν αυτήν τη βάση;»;